28 september, 2009

Imorgon...

...ska jag ut på äventyr!
Kl 09.06 kliver jag på tåget fylld av förväntan. Vad kommer denna 55 minuter långa färd att ge mig för nya intryck att ta med hem? Kommer jag att skåda bakhuvudet med tillhörande kalufs på Göran Greider liksom Kjell gjorde härom veckan? Då var han på väg till Göteborg men vem vet, imorgon kanske han reser mot nya mål? Kanske får jag stå hela vägen. Hur står risk är det att ett tåg är fullsatt kl 09.06? Imorgon får jag veta.
"Därtill är jag nödd och tvungen", sade biskop Brask. Jag är också tvingad, av omständigheterna, att visitera Värnamo imorgon. Resan tar ca en timme dit och lika lång tid hem, därtill får jag njuta av metropolen V i cirka en timme. Mitt vikitgaste ärende är svarta albumblad 32 x 33 cm. Kommer att köpa hem ett antal paket då det kan ta evärderliga tider att få hem det till Åhléns i min hemstad. Hur himla svårt skulle det ha varit för sagda butik att skicka bladen till mig, kan man undra? Alldeles väldigt förbjudet, tydligen. Vattentäta skott mellan butikerna, tydligen. Ingen kundservice, tydligen.
Men inte ska jag klaga inte. Jag får ju en dag då jag inte kan jobba vid datorn i fyra timmar och får istället se en stad jag inte alltför ofta har möjlighet eller ens lust att besöka...
På köpet får jag äntligen mina albumblad så jag kan fortsätta med min portfolio! Jobbet med den tar löjligt lång tid. Jag är nog en rätt löjlig person, med en prestationsångest av gigantiska mått.

Inga kommentarer: