29 september, 2009

Jag kom,

jag såg, jag handlade. Fyra paket, fyrtio svarta albumblad är mina. Bara mina! Värnamo: en stad i Småland på väg mot Göteborg. Solen sken och skoaffären öppnade strax före kl 10. Hann ta en koll på utbudet. Brukar alltid snubbla över de finaste skor och stövlar i småstäder (kan bero på att jag så sällan bevistar storstäder?). Men denna gång gick jag bet. Målmedvetna steg mot Åhléns, gjorde mina inköp, gled in på KappAhls och kunde inte motstå en skitsnygg grafitgrå kjol med "vita stygn" på. Mmm. Sånt kan man unna sig när man är på resande fot. Tror förresten aldrig en dryg timme har varit så lång som idag, i Värnamo. Kollade klockan hela tiden och konstaterade att man hinner mycket på fem minuter.
Klockan 12.30 var jag hemma igen och fick en välförtjänt lunch bestående av te och hårdmacka klädd i hemlagade köttbullar draperade med Dijonsenap.
Skapade lite och fick ett mail om ett möte på Burde. Dax att uppdatera en almanacka! Tjoho! Jobb!
Kvällen har bjudit på en mängd öl och som avslutning whiskey. Irländsk. Bla, bla, bla. Jag hör fan knappt nånting när folk pratar i pubmiljö. Hörselskadad. Ledsamt. Kunde väl ha väntat till jag blev åttio eller så.

Inga kommentarer: