28 februari, 2011

En dag på sjön



Måste bara dela med mig av lite god musik nu igen!
Den här skivan köpte jag 1983. Jag hade kommit hem från USA där jag hade jobbat som au pair i ett år. Istället för att åka raka vägen hem till mor och far (and the boredom!) åkte jag till min au pair-vän som min familj hade hjälpt när hon inte kunde bo kvar i sin familj.
Hon bodde i Norrköping. Hade en kille som bodde i kollektiv. Snart hade jag det också : ) Fast inte samma... Jag hade en underbar månad bland hippies, haschrökare och festivalfolk
.
Köpte en hel del musik, bland annat denna skiva.
Just den här låten passade så bra hela sommaren. Vi åkte en tur till Småland till ett fantastiskt sommarställe ute i skogen, vid en sjö.
Där levde vi en dag på sjön.
Lyssna på texten! Absurd och bra
.

Just det. Texten påminner om att det snart är dags för spelkväll igen!

7 kommentarer:

Helena sa...

Jasså, inte samma?

Johannes sa...

Bra låt! Baktakt och driv _samtidigt_! Litet som Flickorna på TV2 som också drar både bakåt och framåt samtidigt

Gunilla Byström sa...

Ja visst är den bra! Jag är mycket svag för baktaktslåtar (kan jag nämna någon? Nej)

Johannes sa...

Allt som Bob Marley gjorde :-)?

Gunilla Byström sa...

Haha, ja, reggae är ju bra (och i baktakt), men jag orkar bara lyssna i mindre portioner nu. (been there, done that, s a s).

Johannes sa...

Bäst baktakt av allt är Guns of Brixton med The Clash, förtjänbstfullt samplad till Beat Incorporated's Dub be good to me. 70-tal flyter över i 90-tal och så sitter jag här som den surgubbe jag är och minns alltsammans...

*suckar*

Gunilla Byström sa...

Cool låt! Jag gillar The Clash, men erkänner att jag inte hört denna förut. Lyssnade nog mest på Tracks är jag rädd... och då fick man bara höra London calling, typ.
Och den är inte dålig den heller.