07 april, 2011

Pluras kök



Praon har lunch. En sån lyx som jag sällan unnar mig! Passar på att rekommendera en otroligt trevlig TV-show. På TV3 av alla kanaler ( tittar endast på Lyxfällan på den kanalen, annars). Detta fantastiskt trevliga, gemytliga, mysiga, härliga, musikaliska, sällskapliga, humoristiska, nytänkande program heter denna säsong "Pluras kök". Ja men, hur trevligt har de inte där i hans kök?! Jag har tittat på de tre program som gått hittills under två kvällar på min lilla dator. Älskar att titta på Play-kanalerna, slippa det mesta av den avskyvärda reklamen. Igår gästade Dregen och Pernilla (och Johan Ulveson) Plura. Jag gillar allihop. Dregen är en typiskt urtrevlig kille som verkar hur "rar" som helst. Och ser ut som Lisbeth Salanders tvillingbrorsa. Och Pernilla. Jag vill också kunna spela och sjunga som dig, och ha din glugg mellan tänderna och ditt vackra hår : ) Johan, du är så cool. Du har sån underfundig humor och självdistans.
Plura och Karla, vilka rara bröder! Tack för att jag får hälsa på!

5 kommentarer:

AnBr sa...

Amen så är de ju lantisar också. I alla fall från början de kära "Pekingborna". Och Dregen är väl från Nässjö om jag inte missminner mig... Minns att han de första åren Backyard Babies var populära alltid kom fram och hälsade och tog artigt i hand när vi sågs på Hultsfred och liknande. Jag tar ju nämligen åt mig lite "cred" att ha varit en av de första som skrev om dem och pratade med Dregen och skrev att de skulle slå igenom och "kom ihåg var ni läste det först" i något gammalt SA-nummer. Så dä....! :-)

Gunilla Byström sa...

Coolt! Ja, jag har ju fikat på gamla Broadway en gång i världen, jag också : ) Och jag känner igen en artig ung man när jag ser honom. Och Dregen är en sådan. Jätteskoj att det var DU som upptäckte honom! Men SA var väl först med det mesta ; )
Jag har alla nummer kvar, någonstans!

Anonym sa...

SA = Sturmabteilung
...men förmodligen betyder det något annat oxå???

Helena sa...

Haha...

Gunilla Byström sa...

Kära kommentator. Även jag har drabbats av den ack så felaktiga tanken att SA skulle betyda det där du skrev. Så är dock ICKE fallet!
SA står för Sound Affects (en liten ordvits där), en EMINENT musiktidskrift som min bror John L Byström gav ut (med hjälp av AnBr) och Robban Becirovic och ett antal frilansare 80-tal-1999. Mycket bra tidning, där även jag fick utlopp i kreativa rubriker : )