01 april, 2011

EATPRAYLOVE



Såg filmen Eat, pray, love med Julia Roberts (och Tuva Novotny). Ovanligt lång för att vara en vanlig spelfilm (2, 14) och kändes som en ovanlig film för Julia. I och för sig har hon gjort fler allvarligare roller, men den här var lite annorlunda, tyckte jag. Hjärtesorg och existensiella funderingar. Indien, yoga och meditation. Jag gillade den. Hade jag haft obegränsad tid just idag, skulle jag gärna ha sett "the Director´s cut", men det hinner jag inte, tyvärr.

Hann med en modevisning igår kväll också. Nygårdsanna gör grymt fina kläder, men med de priserna lär jag väl inte kunna köpa nåt ändå. Otroligt fina stickade plagg från stadens finaste garnbutik gjorde mig riktigt sticksugen, men det går nog över... Men jag hittade en vit, stickad tröja av Nygårdsanna på Kupan förra veckan. 35:- fick jag ge för den.Ett mer lagom pris, tycker jag : )

Idag fyller äldsta sonen 12 år! Född tio i tolv på natten.
Jag ville gärna att han skulle födas den 1 april, roligare än den andra, eller hur?
Dessutom skulle han ju ha kommit tre veckor tidigare, så det gjorde ju inget att han överhuvudtaget kom ut nån gång!
Jag känner ingen som har ett så tjockt hår som han, tusentals tunna ljusa, långa hårstrån
. Det var längesen jag klippte håret på honom och en frisör har han aldrig varit hos (inte mitt fel, han vill inte!). Dessutom behöver han tydligen inte tvätta sitt hår heller. Det luktar alltid gott trots att jag inte ens kommer ihåg när han tvättade det senast! Enligt en frisör jag känner tar det två veckor/månader(?, mitt minne!) för att vänja av håret vid schamponering, sen räcker det med att bara skölja med vatten. Det är väl det han gör då, sonen.

Nu måste jag göra en snabb rensning av mitt arbetsbord (så vi kan äta vid det ikväll), sen är det dags att rycka ut för "styling" av en massa kök. Mycket gult, lila och grönt så här till vårens ära. Och nu lyser solen upp där ute och det ska bli 10 grader varmt idag. Skönt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Just det ja: Grattis till den store sonen frn tant U!
Kram

Gunilla Byström sa...

Den store sonen säger Namaste : )

TUTT sa...

Åh. Spännande det där med schamponering-avvänjningen, där fastnade jag och funderade på om jag skulle kunna tänka mig att stå ut så länge... Spännande.

:-)

Gunilla Byström sa...

Ja, jag skulle ha mycket svårt att stå ut med fett, luktande hår så länge som det behövs... men man kan ju gå ner i antal ggr per vecka, så är man en bit på väg : ) Ibland klarar jag en ggn/vecka, ibland med 1½. Har man en massa styling i huv´et så blir det skitigt rätt omgående.