31 maj, 2011

Blomstertid


Ute blommar syrener, liljekonvalj, tulpaner, pioner, iris och rosor. Samtidigt. Konstigt, säger de som vet. Håller med. Visst är det lite ovanligt, onekligen.

Något som däremot inte är ovanligt är att nästan vad du än köper nytt nuförtiden, måste bytas ut en eller fler gånger, reklameras, lämnas tillbaka.
Det är så fruktansvärt tråkigt och tar så mycket tid från mitt liv att jag numera alltid tänker både en och två gånger innan jag köper något nytt.
Idag ska jag lämna tillbaka en diskmedelsbehållare. Den läckte uppåt, med följd att jag istället för en fräsch vit keramikpryl på diskbänken istället fick en kladdig, grön keramikpryl i köket.
Jag ska också ringa ett samtal till en internetbutik för spel, där min son köpte ett spel som inte har fungerat OK i hans nya dator. Tror ni att jag får returnera det? Det jävla spelet drog med sig: 1. köp av ny skärm 2. återställning av hela datorn! Pengar, pengar som kunde använts till annat. Fy... va tråkigt!

Tvålpumpen som jag köpte nyss får man pumpa som en galning för att få nån tvål i handen. Tangentbordet som köptes kärvade. Kameran har lämnats in för reparation efter ett års användning etc. etc. Tröttsamt.
Annars då? Jo, solen lyser och det är varmt idag! Pingborrarna har anlänt och det är dags för massmord bland rosorna igen.

Inga kommentarer: