24 maj, 2011

Hisnande vår


Så här är det alltid när jag ska knäppa kort på E. Han flyr!


Första närkontakten med Helgasjön i år. Skönt!

Måste torka fötterna i solen innan jag kliver i dojjorna igen.

Vad var det med gårdagen?
En tröttare dag har sällan skådats.
Jag lade mig och läste kl 20 och somnade 20.15. Förutom en störande katt på morgonkvisten så sov jag som en klubbad säl hela natten.
Idag har vi en regnig dag, men det är så välkommet. Då slipper jag gå runt och vattna alla frön som påtats ner i markerna. Massor med luktärter lite överallt. Kan bli besvärligt när de längre fram kommer att behöva stöttning.
Har fått tillbaka min kamera efter en längre sejour på Mediamarkt för reparation av knappsatsen.
Vid söndagens exkursion till naturreservatet Hissö blev det några bilder tagna på familjen. Men i fortsättningen tror jag att jag tar med mig min sambo enbart, och lämnar barnen hemma. Man hör knappt fågelsången genom allt tjat om att återvända till hemmets lugna vrå.
Vad är det med barn nuförtiden, egentligen?

Inga kommentarer: