17 januari, 2012

2012 års första lista

Hittade en lista hos Suziluz idag. Gillar listor. Skrev svar. Här kan du läsa dem.

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN? 1992... Då bodde jag ca fyra månader i Portslade, England. Flydde från ett jobb och roade mig istället. Vid hemkomsten illustrerade jag en diktbok och blev kickad från min kära etta. Hittade en fin tvåa som jag flyttade in i tillsammans med A. Fortsatte jobbet som dekoratör. Blev med katt på hösten. Hon valde oss och stannade hos oss tills hon dog 16 år gammal.

2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN? Januari 2011. Satt väl där jag sitter nu, framför datorn och bloggade, kan jag tänka.

3) FEM SNACKS DU GILLAR: Salt lakrits, popcorn (egenpoppade, naturellement), vinägerchips, Dajm, Chiliostkrokar (ibland är ju E 625 bara för gott!)

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL: Bä bä vita lamm och en del lika lätta barnsånger, annars kan jag bara någon rad i början av låtar. Möjligtvis refrängen.

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU BLEV MÅNGMILJONÄR: Ojojoj, var ska jag börja? Köpa ett fantastiskt hus på en fantastisk plats, resa och bo på olika platser längre än en vecka, ge pengar till min familj, investera klokt, göra gott.

6) FEM DÅLIGA VANOR: Somna för sent, surfa dator i stället för att jobba, inte motionera, glömska, skjuta upp saker (nej, inte raketer)

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA: Läsa, gå på bio, plugga (men det var längesen), hantverka, jobba på mitt jobb

8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA: Stringtrosor, tight lurexklänning, päls, knytblus, cowboystövlar.

9) FEM FAVORITLEKSAKER: Dator... näe, jag leker inte med leksaker. Kan inte komma på nåt. Annars är ju lera och papper, garn och metall roliga saker att leka med.

10) TIO PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN: Äsch, gör den om du vill, men skriv i kommentarsfältet om du gör den så jag kan kolla vad just du skriver : )

3 kommentarer:

AnBr sa...

Kära Sprakfåle!
Jag uppskattar verkligen dina underfundiga inlägg, som den humanist jag är. Även som den humanist jag är är jag inte världsbäst på matte och fysik och trigonometri och liknande konstiga saker. MEN jag vet att 2012 minus 10 blir 2002 och inte 1992... fast det ska erkännas, det är lätt att slinta i tankeverksamheten där... jag har gjort det själv några gånger... men som sagt, vad gjorde du 2002??
Hälsningar, någon som inte vill vara besserwisser, men tyckte det var lite kul att jag kunde upptäcka ett matematiskt snedsteg... :-)
Kram kram

Gunilla Byström sa...

Kära humanist! Jag VISSTE det. Det var något som kändes konstigt men inte fan kunde jag räkna ut vad det var! Och hela 2000-talet är ett enda töcken för mig. Jag kan liksom inte få till matten fr o m år 2000. Det blinkar ERROR hela tiden.
Du förstår vad konstigt det blir när jag ska hjälpa Elliott med matten! Stackars barn.
Återkommer när jag har klurat ut vad som hände 2002!

Kram från en annan råhumanist

TUTT sa...

Nu har jag svarat!