20 januari, 2012

Tröghög


Men för tusan, kom igång nu då! Idag, en synnerligen förlamad dag.
Jag ska på ett skolmöte kl 13 och det kan ju förstöra hela förmiddagen. Även om det är jag som har initierat mötet. Och jag måste skriva ut ett papper så jag vet vad jag ska ta upp och INTE anklaga och INTE på NÅGOT sätt stöta mig med de jag pratar med. Får INTE glömma det!

Äldsta sonen hade sovmorgon idag. Men inte
lång som den blev. Vi missade skolstarten med en timme. Yngste sonen var extra seg idag också vilken ledde till att det blev en snabb cykelfärd istället för en harmonisk promenad.

Och teckningen jag gjorde var för politisk (!) och "kan jag vinkla det på annat sätt?" Jo men visst kan jag det, men fan vad det tar emot.
Nej, jag tar och läser en almanacka istället. 1,2 3, 4... inga känslor inblandade eller egna beslut att ta. Fan va gött, som Mia Skäringer skulle säga. Och så nån kopp kaffe ovanpå bären som jag just åt för att de är så nyttiga. Vilket kanske förtar nyttan av bären... Dumstrut på mitt huvud.
Ja, och så är det ju fredag också.


Det trevliga med att vara en pessimist är att du alltid får rätt, eller blir glatt överraskad.

George F Will

Oh, fredag. Överraska mig!

Inga kommentarer: