27 augusti, 2014

Fyndar grönt

Ibland känns det bara så rätt. 
Så fort man får syn på något så vet man att det där ska jag ha. Det är mitt.

Igår hittade jag åtta tallrikar på Emmaus. Gröna, sköna från firma H Aynsley & co. Fyra assietter, fyra mattallrikar. "Englands heritage" heter motivet som är hästar som jagar fram över markerna; jag misstänker att det är jaktmotiv. Helt perfekt skick!
Kostnad: 55:-

Googlade såklart fyndet och fann att en tallrik kostar ca 150:- om man vill komplettera samlingen. Känns ju roligt, men roligast är att de var så fina och ovanliga!

Glaset som står på tallrikarna kostade 10:-. Nöjd.



6 kommentarer:

Anonym sa...

Så roligt i fint!
Ja det är härligt att fynda o när man känner att det känns rätt/det är mitt! / Eva

Anonym sa...

Så roligt O fint ska det vara

AnBr sa...

Så himla fint!! Fast nu får jag nog lugna mig med inköp... håller ju på att loppisrensa istället. Helgens bravader i Linkan gick sisådär. Gör ett nytt och sista försök på ett tredje ställe om någon vecka. Det som blir kvar då får väl gå till Myrorna.... Eller stanna kvar...

Gunilla Byström sa...

Ja, man får behärska sig när man kan handla billigt! Ställde faktiskt tillbaka en kruka som inte riktigt höll måttet, trots att den var fin. Stenhård gallring gäller!
Men va duktig du är som jobbar på. Lycka till med nästa gång!

Ulricha sa...

Men så mycket fint du hittar! Själv skulle jag behöva gå upp på vinden och rota lite. Där ligger det grejor jag inte packat upp sedan jag flyttade till Skåne - det är fjorton år sedan nu... :)

Gunilla Byström sa...

Ja, Ulricha, på vinden kan du nog hitta en hel del kul grejer! Och nästa år är det väl dags att göra vinden beboelig? ; )