24 mars, 2016

Blärk

Vad hände med auktionen?
Absolut ingenting!
Inte ett ord eller mail från Bildakuten, trots ett antal från mig.
Jag orkar inte bry mig.
Folk gör saker som ja inte begriper och jag tänker inte slösa energi på att fundera på varför. Shit happens once in a while och så får det väl vara då...

Jag tror att jag är inne i någon negativ grej just nu.
Dricker kaffe tidigare och tidigare om dagarna. Är så trött.
I morse vaknade jag inte ens när de andra vaknade. Sov som en klubbad säl (brrr) hela natten. När katten är instängd i köket om nätterna får jag faktiskt sova en hel natt ostört, och det kanske är välbehövligt.
Drack kaffe och plussade på med saltvatten som ska vara väldigt nyttigt att dricka. 
Vad slog mig då? Huvudvärk!
Känns ju nyttigt.
Glad påsk säger jag bara!
Och därför går jag och lägger mig nu.
Badrummet är städat - låt påsken komma. 
Hittar inte påskpyntet, så det får väl vara. Har i alla fall satt fjädrar i björkris både ute och inne. 

Ibland tänker jag - hur skulle det här huset och hemmet se ut om det inte fanns en kvinna som städade ibland, höll koll på högtidsattributen och höll koll på alla möten man förmodas vara med på.
En dag ska jag ta reda på det.

2 kommentarer:

Freja sa...

Här i huset har vi tagit reda på det. Det pyntas inte, ingen kommer ihåg möten och städningen är på sån nivå att till och med min man skäms om någon oförhappandes skulle komma på besök... Men livet funkar ändå!

Gunilla Byström sa...

: ) Ja, det är ju för väl att det funkar ändå.
Och så länge ingen kommer på besök och drar på sig allergier eller annat oknytt får det gå...