01 mars, 2016

#Blogg100

Idag startar det igen: #Blogg100.
Men jag tar det lugnt i år igen. Det var jättekul det året jag var med men näe... orkar jag så skriver jag.

Vackra böcker


Bokskåp!
Idag var det också ett genrep på Brott och straff på Regionteatern i Växjö.
Jag hade tänkt att gå, men fick faktiskt koncentrera mig på uppgift: Pecha Kucha. Jag ska nämligen berätta om NoahsArk under 6 minuter och 40 sekunder. Visa 20 bilder à 20 sekunder.
Det kräver sin förberedelse märker jag.
Och repetition.
Hittade röstinspelning på datorn, så nu kan jag lyssna på min metalliska stämma och anpassa bilderna därefter. Väldigt bra!

Apropå teatern så har jag fått ett jobb där! Jag ska till en början sälja biljetter till hugade klienter, sen hoppas jag "avancera" till värdinna också. Vem vet, jag kanske slutar på tiljorna? Jag är öppen för allt och ska tänka på att använda magstödet när jag talar på Pecha Kuchan. 
Mimimimimi, rrrrrrrrrrrrrr, ssssssssssss, röstövningar. Very important. 
Tänk på det innan du talar. Och tänk på vad du talar om innan du talar. 
Och tänk, innan du talar. 

3 kommentarer:

Ann sa...

Lycka till med nya jobbet och karriären!
Även med blogg100-utmaningen om du vill :)
Jag väljer att inte börja, för då blir jag sur om jag känner att jag måste avbryta och jag kommer inte ha tid eller ork i år.
Ha det gott!

Freja sa...

Pecha Kucha har jag hört talas om men aldrig upplevt, rapportera gärna hur det funkade!

Gunilla Byström sa...

Tack, Ann!
Näe, jag tror knappast jag kommer att blogga så mycket igen. Och ja, det är inget roligt om man inte klarar av att slutföra uppgiften : )

Och jag kommer naturligtvis att rapportera om denna historiska händelse nästa vecka!