11 mars, 2016

Frosseri vs. hälsa

Näe... jag vill inte bli en sjukling. Och tänker inte bli det!
Men jag tror att jag i så fall måste skärpa till mig vad det gäller kosthållningen. Måste äta anti-inflammatorisk kost.
Åt kebab med pf igår till middag. Eftersom yngste sonen är på kortis på torsdagarna så vill man ju gärna bjussa storebror på fest för att "fira" liksom. Syskon till npf-barn har det inte lätt, blir ofta bortglömda och lär sig att inte synas och finnas... 
Så fest får det bli!
Köpte också coca-cola och chips till storebror (på en torsdag, man skäms!)
Och dessvärre hade den lokale ICA-handlaren tagit hem favoritchiliostkrokarna igen, så där slank det ner minst en halv påse plus en öl. 
Herregud, vilket förfall!
Donna Simpson 2010. Undrar om hon lever fortfarande? Bild: BULLS

Vaknade bakfull och eländig 

Och i morse hade jag ont i min hand igen och fingrarna känns som prinskorvar. Väldigt obehagligt.
Tydligen har jag klar risk för reumatism och då kan man inte hålla på och sväva ut på det här sättet. Det känns allt tydligare.
När ringarna inte sitter skönt på fingrarna känns hela jag fel.
Så på facebook blev jag idag tipsad om en bok på REA, som jag köpte direkt. Frågan är: hjälper det att köpa böcker?

Boken ifråga heter: Kärnfrisk mat. 49:- är ett lagom pris.
Jag har börjat handla genom Cashbacker.se och tycker det är lite roligt att få återbäring på sin shopping : )

Inga kommentarer: