08 mars, 2016

Minnet

Igår letade jag desperat igenom typ hela huset från källare till (nästan) vind.
Jag tänkte att jag knappast skulle ställa upp pappersvaror på vinden, så dit gick jag aldrig. Jag letade efter NoahsArks visitkort.
Jag kom ihåg var de fanns från början, men såg att där hade jag visst städat till jul, så var hade jag lagt dem sedan???
Absolut ingen aning! Helt jävla blankt.
Och det känns inte bra.
Man känner sig så nöjd när man släpat hem ett fynd, men sen...
Till slut fick jag en aning om att jag hade haft dem i en papperspåse, tillsammans med en massa papper som N målat på. Kunde någon galning ha slängt dem i tron att det var skräp?!
Efter hela halva dan hade gått och jag hade letat i samtliga garderober, skåp, rum, så såg jag en skymt av en papperspåse under en hel hög med kläder som legat i sovrummet under en ospecificerad tid...
Där hade påsen stått och skrattat åt mig när jag kröp under sängarna, lyfte på kartonglock och nös av dammet!

Vad har jag lärt mig utav detta? 

Släng, gör dig av med så mycket du kan av dina ägodelar, du har alldeles för mycket papper överallt! HUR ska du kunna flytta nångång med all denna barlast? Den påbörjade utrensningen fortsätter på torsdag.

Inga kommentarer: