02 mars, 2016

Pecha kucha smalltalk

OK, bara för att jag inte har tid egentligen.
Sitter hela dagarna (typ) och försöker prata så att det jag vill säga kommer in i tidsramen 6 minuter och 40 sekunder. Hade inte alls varit svårt om det inte var så att jag dessutom måste få bilderna att illustrera det jag säger.
Det hade i o f s inte heller varit svårt om det inte var så att varje bild ska visas i 20 sekunder OCH att man måste visa 20 bilder!
Här står japanerna och småsnackar.
Vem kom på denna knasiga idé?

Jo, det gjorde japanerna. Och pecha kucha betyder "småsnack".

Lätt för dem att säga "småsnack" men svårare att göra när man ska berätta om ett helt liv! 

2 kommentarer:

Freja sa...

Hahaha, precis det där var min tanke när jag hörde om begreppet! Jag skulle vara tvungen att prata så fort jag bara kunde och inte andas på hela tiden ;-)

Gunilla Byström sa...

Och jag har endast varit på en PK i mitt liv och där var det en kille som pratade VÄLDIGT lugnt med mycket tystnad vilket blev lite väl sävligt, och en kvinna som pratade som en kulspruta, vilket inte alls var bra.
Nu känner jag att jag måste hamna någonstans däremellan. Kämpa!