12 november, 2010

Datorminnen

"Det finns inget skäl till att någon skulle vilja ha en dator i sitt hem."

Ken Olsen, VD, styrelseordförande och grundare av Digital Equipment, 1977

Nä, varför skulle man vilja det?
Tänkte jag också 1977. Då kunde man för första året välja datorkunskap som tillvalsämne i skolan. Men varför skulle jag det? Jag ska aldrig jobba med datorer ändå, sa jag den gången.
1987 satt jag i en datorsal och lärde mig väldigt lite om kortkommandon på en ordbehandlare.
1998 köptes den första datorn in i hushållet, men jag använde den ytterst sällan. Kunde inte komma på vad jag skulle surfa efter...
2002, på universitet, öppnade jag ögonen och upptäckte att det fanns något annat än ClipArt om man ville "jobba med bilder" i datorn.

Snacka om "late bloomer".
Men vilken blomning! Oh la la!

2 kommentarer:

TUTT sa...

Jag trycker på "gilla-knappen".
I like "late bloomers".

Gunilla Byström sa...

Hmmphfniss, tack.
Ja, jag hoppas leva längre och behålla mitt barnsliga sinne så mycket längre på det viset : )