03 november, 2010

Strålning, any one?

En länk till Veckans Affärer om mobilstrålning. Min son har tjatat i ett år nu. Vi har hittills vägrat. Men hur länge till? EN till kille i hans klass har inte mobil. Vilken tur att han inte är ensam!
Jag har mobiltelefon, javisst. Men den har jag ägt i sju år (samma telefon, dessutom!) och använder den mest till sms, stänger av den på eftermiddagen och har den sällan i samma rum som jag själv är i. Dessutom är jag vuxen. Jag har en kropp som är färdigväxt.
Om några år kommer hjärntumörerna att stå som spön i backen. Barnlösheten kommer att nå oanade höjder och koncentrationssvårigheter och sömnlöshet kommer att öka ännu mer.
Men, visst är det svårt att stå emot tjatet? Eller?

1 kommentar:

Gunilla Byström sa...

Och idag fick min son ett paket på posten. Min svåger har skickat sin "gamla" mobil till honom!
Kinderna glödde av glädje på sonen och jag suckade stillsamt inom mig.