30 mars, 2011

Döden, döden


Döden ser lite nöjd ut. Ska han få Max på fall?

Så började Astrid Lindgren och Astrids syster Stina sina telefonsamtal. Så hade de stökat över det ämnet och kunde tala om något roligare, tyckte de. Men jag har kommit på att döden i ordform är fantastiskt rolig. I alla fall om jag själv får hålla i pennan : ) Det kan ju hända att det bara är jag som har denna morbida humor och älskar absurda situationer. Bilderna bara ploppar upp i mitt huvud och jag kan fnissa hejdlöst åt min inre syn. Ja, kära läsare, något måste jag ju roa mig med!

Ett litet smakprov ur min kommande bok (om jag inte dör av skratt innan jag hinner få den antagen vill säga.Hö,hö,hö,hö)

Erik af Enekronas erbarmliga ensamhet eskalerade. Endast iförd en elsladd ändade Erik sitt eländiga liv. Erik af Enekrona erhöll endast ett eftermäle. En elräkning. Elverket erkände ej Eriks exit.

6 kommentarer:

TUTT sa...

Fniss.
När språknörd möter språknörd fnissas det omåttligt åt sånt här...

Gunilla Byström sa...

Tihi. Nördigt är nog rätta ordet för sånt här. Nördigt nonsens : )

Helena sa...

Har fnissat förnöjt för mig själv, ge ut boken snart.

Gunilla Byström sa...

Javisst, det ska bli!

Enok af Tvåkrona sa...

Stackars Erik följde med strömmen i Byströmskans ordkladd.
Men nu vilar han säker, ty nu är han jordad.

Gunilla Byström sa...

Hohoho! Menade du inte (m)ordsladd?
hälsar Elsa von Eldosa