16 januari, 2016

Kallt möte

"Möte på isen" av NoahsArk
Idag hade vi ett möte på isen. Och vilken is! Glasklar, såg ut som plast faktiskt, full syn rakt ner till botten. Och när isarna är farbara kommer folket ut ur stugorna med skridskor på fötterna. Flera med långfärdsskridskor. Isen sjöng för fullt och plötsligt small det HÖGT, flera gånger - bomber och granater! 
Vad var det?!
Förmodligen isen som sprack någonstans.

Kommer ihåg den gången jag åkte skidor på en fjällsluttning och rakt ner på en isbelagd sjö som vi skulle korsa för att komma hem till stugan. I full fart och med en höjdskillnad ner till isen - å fan vad det smällde till i sjön när jag landade! Trodde hela isen skulle öppna sig och sjön svälja mig hel. Kröp med skidorna på mig i full panik några meter innan jag insåg att isen fortfarande var hel. Respekt. Har jag för isar.

Inga kommentarer: