16 september, 2016

Jobb och nöjen

För första gången på länge ser jag ut på en molnig himmel.
Igår hade vi tropisk värme sent på kvällen igen.
Nu har vi moderata 17 grader och det ligger regn i luften, men jag hoppas det inte bryter ut; jag ska cykla till jobbet snart.
Sitta och följa texten i ett manus jag borde kunna utantill vid det här laget.
Men, eftersom det inte är jag som ska stå på scen om två veckor lägger jag inte särskilt mycket på minnet. 
Jag beundrar verkligen de som har pluggat in varenda ord och sedan dessutom ska röra sig i speciella mönster och "danser". Innan det sitter. Innan man har dansat in varenda ord i sin kropp. Det kräver sina repetitioner.
Fortfarande ett roligt jobb!

Jag tror i och för sig att min hjärna är byggd för repetitiva jobb.
Jag har jobbat med att läsa almanackor i 16 år utan att dö på det (bara lite, ibland) och nu sitter jag och läser samma ord om och om igen utan att tröttna.
Denna hjärna behöver inga större förändringar för att trivas, åtminstone inte vad det gäller arbete.
Då är det värre med privatpersonen. 
Hon gillar förändringar och roligheter!
Så imorgon ska vi vänner på en konsert med Växjös pianovirtuos Per Tengstrand och Rottnes sångson Ola Salo. 
Det ska bli en fest! Och i Växjö har vi en världsberömd (tror Växjö) MAT-mässa som sträcker sig över hela helgen. Närodlad mat lite överallt. Och vi ska ut efter konserten och mumsa litegrann. Topp!


Inga kommentarer: