26 september, 2016

Resan fortsätter

Hemma mitt på dan. Storsonen gick i skolan i nästan tre timmar idag och sitter vid datorn såklart. Ärligt talat, vad är det med skolan nuförtiden? Väldigt många lektioner hoppas över; antar att de inte orkar eller kan få fram en vikarie? Egentligen skulle man skrika högt, men det är väl så här det är nuförtiden i Sverige. Nedmonterat, på väg till skroten. Kasserat, urkasst.

Det finns många fördelar med att jobba inom teatern. Det är roligt, det är kreativt, man träffar många trevliga människor, man får frottera sig med kända skådespelare och man får gå på finfina föreställningar som bonus.
På onsdag ska jag gå på teaterföreställningen "Ankomsten" som bygger på en bok utan ord, tecknad av mina favoritillustratörer/författare Shaun Tan.
En aktuell föreställning om att lämna det gamla för att hitta något bättre, och sedan finna sig själv på en plats där man inte förstår någonting.

Och ikväll ska jag fortsätta sufflera repetitionerna av föreställningen "Varje våg" som handlar om Karl-Oskar och Kristinas resa över Atlanten och de som korsar havet idag, för att finna sig själv på en plats där de inte förstår någonting...

Men till dess läser jag några almanackor och jobbar på att göra den perfekta affischen till Kulturnatten 2017!

Inga kommentarer: