12 maj, 2010

Ap(r)o(på) liva(et)



Så har svenskarna fått något att yvas över igen. Den nya reklamfilmen för Apoliva har "släppts"! Och jag fattar inte riktigt... Och jag fattar allt.
Jag gillade reklamfilmen direkt när den kom för ca ett år sedan. Musiken är precis så melankolisk som jag vill ha den och modellen har ett eget utseende som inte sitter på vilken dussinmodell som helst. Att hon skulle vara skrämmande/ha ett skrämmande utseende kan jag inte riktigt hänga med på. Nej, hon är inte blond, kan det vara det? Hon har mörka ögonbryn, kan det vara det då?
2009. Många som HATAR denna film i bloggvärlden. Här är en kommentar: det är väl inte graden av djävulskap det handlar om utan att Apoteksbolaget i ett sista försök att profilera sig före privatiseringen köpt ett så uselt reklamkoncept. Det är puckat!
Det återuppståndna vattenliket för oss tillbaka till DDR-Sverige: lyd och tig
.
Aha! Det är alltså det grå ruskvädret som för tankarna till DDR, lydnad och tystnad?

I den senaste reklamfilmen går samma tjej runt i ett rätt typiskt Sverige. Varken skönare eller fulare än det är, men inte det turistland man vanligtvis visar upp i reklamsammanhang. En fin melodi även denna gång, tycker jag. Nu talar A.Schuman om att hon ser ut som ett lik som legat i vatten ett bra tag... Mjaaa... jag håller nog inte riktigt med där. (Har han läst kommentaren ovan månne?)

Läs och titta på denna länk om du vill veta mer om dessa reklamfilmer.
http://www.pleasecopyme.se/2010/05/apoliva-engagerar-de-skramda-i-nya-reklamfilmen/

Eller är det det att hon inte smeker sig i förföriskt lödder, över sin nakna brunbrända hud, i duschen, tar den fluffiga handduken och smeker sig torr för att sedan sensuellt smeka in doftande hudcreme på sin platta mage och fasta byst?!

Ja, just det. Försäljningen påstås ha gått upp med 125%. Och det är väl det reklam går ut på?

Inga kommentarer: