22 juni, 2016

Hennix

Intet är som väntans tider. Då kan man passa på att skriva ett litet inlägg, tänker jag. Om flugor, getingar och andra insekter som klättrar på mina fönster och bajsar överallt. Inte trevligt alls!
Jag väntar på en chaufför som ska ta mig till stadens museum för att bevista en vernissage med Margareta Hennix design. Kan väl vara kul på en onsdagkväll?
Hennes design är inte riktigt min kopp te, men hon är ju känd, så det blir roligt ändå.

Orkar jag så följer jag sen med till Alvesta järnvägsstation och tittar på en utställning om samer.
Men då ska jag verkligen orka också... mitt sällskap kan vara utmattande.
Lite tröttsamt när tider inte hålls. Men jag är van.

Drabbades av ett ADHD-anfall idag - d v s extra energi!
Klippte ner 50 st fläderblommor till en vän. Skar upp ett antal rabarber, klippte ner rosenbuskar som har vuxit över komposten så man inte kommer till, vattnade och fyllde på vattentunnan och vattnade komposten. Vattnade lite i landet, planterade några pelargonskott, samtidigt, eller istället för, lyssnade jag på en bok och läste en almanacka och hjälpte sonen ställa in disken.

Ja, nu ringde vännen och ställde in : ) Tja, vi tar det imorgon istället - ingen vernissage precis, men bättre det än att han ska drabbas av hjärtinfarkt. Man får vara rädd om di gamle.

Och en annan gammal som fyller 95 år på söndag ska få en blommogrambukett från mig. Hoppas hon är hemma när den levereras, och inte är ute och raggar! Hon uppvaktas av en stilig man, så man vet ju aldrig...

Inga kommentarer: