18 mars, 2011

Designers Saturday



Länstolen från Norrgavel. Vill ha!

Och så var det vinter och snö igen. Kom igen bara, snart har du töat bort igen. Hoppas jag.
På måndag åker jag till Köpenhamn och då vill jag möta våren där, inte nåt snöslask, tack! Jag och min son ska träffa en danska. Och hoppas verkligen att hon kan prata "svanska" eller engelska, för danska är faktiskt väldigt svårt att förstå om man inte läser det. Sedan ska vi vandra Ströget upp och ned och har jag tur hittar jag några balla skor eller nåt annat danskt skoj.

Imorgon kväll kommer min älskade syster
ner från metropolen Järvsö. Det får bli lördagsyoga och en tur till Designers Saturday i Lammhult, tror jag. Där kan man bruncha med allas våran Ernst och titta in på (min favorit) Norrgavel, Abstracta, Svenssons, Lammhults möbel bl. a.

Igår, den sista yogaregeln; så nu har jag en vecka på mig att komma på vad just jag har för talang som världen behöver, och hur jag ska kunna glädja världen med den. Ja jämrans, det blir ingen lätt läxa. Förslag, anyone?

1 kommentar:

AnBr sa...

Ge goa syrran en kram från mig och hoppas att du och N (?) får en riktig tippentoppendag i K-hamn!! Danska är nätt upp omöjligt, så hoppas hon pratar mycket långsamt och tydligt. Och säger nåt bra!!