30 mars, 2011

Ryslig vår


http://virkverket.blogspot.com

Borde jag inte göra ett intressant inlägg nångång? Borde jag inte vara full av vår? Inspirerad av allt spirande liv? Varm och glad av solen utanför fönstret? Känna livsenergi (jag är ju trots allt medlem i bokklubben, men jag köper aldrig nåt...).
Vara full av annat än en önskan. (Och det vet vi ju att man ska inte hänga upp livet på önskningar.)

Jo, det borde jag.

Och en viss glädje och inspiration finns faktiskt. Jag och min bror håller just nu på att skriva en "grej" tillsammans. Detta fick mig att plocka fram en text jag skrev för länge sedan (i alla fall förra året), som är så ryslig att det känns gott ända in i själen : )
Rysligt och förskräckligt; kan det bli bättre?

2 kommentarer:

AnBr sa...

Spännande!! Det är bror U antar jag...???

Gunilla Byström sa...

Javisst! Bror U har en del annat för sig nuförtiden (se nedan). Lärare går inte att vara nuförtiden, tydligen.