30 mars, 2011

Salivoperation?


För intresserade

Det går en reklam på radion för fettoperationer.
-Hej, jag heter Myriam. Förra året gjorde jag en slidoperation (?!), och när kilona rasade kände jag livet återvända.
Något åt det hållet säger hon, med utländsk brytning, och det är helt
omöjligt att förstå och höra vad hon egentligen säger. Hon kan väl inte ha gått med så många extrakilon mellan benen att hon måste opereras?! Det enda ordet för fettoperation jag kan tänka mig som skulle kunna likna slidoperation är lipooperation (liposuction), men det säger hon ju inte.

Så, vad är det kvinnan säger?
(och vad ska jag illustrera detta inlägg med...)

7 kommentarer:

TUTT sa...

Nu skrattade jag så att jag dreglade över min tröja. Ärligt? Har inte hört den här reklamen, men har läst att det går radioreklam för fetmaoperationer nuförtiden... Slidoperation som fick kilona att rasa vore hundra gånger roligare.

HA HA HA

Gunilla Byström sa...

Ooops! Du kanske behöver en salivoperation, Tutt?!
Reklamen går på Mix Megapol, berätta gärna om du hör vad hon säger!

Gunilla Byström sa...

Ha! Nu kom den igen, men denna gång på ren svenska (därför lyssnade jag inte riktigt) och jag hörde ÄNDÅ inte vad hon sa. Men denna gång kunde hon numera hoppa hopprep. Så det kanske var en slidoperation denna gång : )

Jennifer sa...

Sleeve-operation ;)

Gunilla Byström sa...

Hahaha! TACK för att jag äntligen fick svaret på denna ordgåta! Kanske inte det bästa namnet på en fettoperation? Inte för mig i alla fall som tydligen hör dåligt...

Jennifer sa...

Hahaha ja men till och med jag som vet vad en sleeve-operation är hörde slid-operation..
"slid-operation? Och sen kunde hon hoppa hopprep efter den?? Hur i hela fridens namn såg hennes slida ut innan om den var i vägen för hopprepshoppning....?!"

Gunilla Byström sa...

Ja, man kan ju lida av inkontinens och då blir det jobbigt att hoppa hopprep. Som tur är kan detta också opereras! En slidoperation, helt enkelt ; )