23 augusti, 2016

La vie en rose

Oj, oj så spännande!
Mitt liv alltså. Nya saker händer varje dag. (Konstigt).
Idag t ex fyller jag år. Hur spännande är inte det?! (Not).
I morse sa min yngste son, som av en outgrundlig anledning (eller inte?: han hade blivit lovad äppelkaka till frukost) satt vid frukostbordet innan mig: "Jag skulle säga grattis idag".
"Jaha - är det någon i din klass som fyller år idag?" svarade jag, med noll tanke på att det kunde vara mig han skulle gratulera (sufflerad av sin pappa).

Och apropå sufflera. Kan bli ett till jobb i mitt digra CV!
Hoppas få repsufflera på teatern i september och inte vet jag hur länge man behövs, men hallå, jag ställer upp så länge det behövs! Vilket toppenjobb!

Och inte nog med det: jag anmälde mig just till en skrivarkurs på distans!
Hade gärna åkt en vecka till Frankrike i höst, men jag behövs ju här hemma: sufflösjobb och sånt ni vet, så distans får det bli så länge.
Flow. Jag ska lära mig flow i mitt skrivande. 
Ville gå en vanlig skrivarkurs (utan flow?) men den var fullbokad.
Igår hade jag ingen aning om att dessa kurser fanns ö h t, så jag är så taggad inför detta. Kanske drar jag till Frankrike nästa år...

Oh, la la, ce'st la vie en rose.

5 kommentarer:

Ann sa...

Grattis på dagen och till kursen!
Frankrike finns kvar ett tag till tror jag, så go with the flow :)

Gunilla Byström sa...

Tack!
Ja, nu ska jag känna på flow, sen får vi se om det blir mersmak.

Freja sa...

Woohoo, grattis!

Gunilla Byström sa...

Tack Freja!

Gunilla Byström sa...

Tack Freja!