17 augusti, 2016

Virksugen

Igår kom garnet som jag beställt i min naiva tro att jag ska virka en pläd/filt!
African flower heter den berömda och populära "mormorsrutan" som jag ärnar virka en hel drös av!
Alltid svårt med färger tycker jag, men det ska vara många och det måste finnas kontrast mellan färgerna. 
Och svårt att beställa på nätet. En del av färgerna motsvarade inte riktigt förväntningarna.
Vi har en yttepytteliten garnaffär i stan (egentligen säljer de ju symaskiner och knappar och band) där jag hittade i mitt tycke dyra nystan i färger som kanske kan användas också, så det blir lite fart i filten.
Här nedan kan du skåda hur det skulle kunna bli om jag hade exakt samma färger : )

"Stay tuned" som vi säger i etern: nån gång innan året är slut bör jag ha virkat den första rutan!

Inga kommentarer: