02 augusti, 2016

Summer camp

Ute blåser sommarvind, göken gal i högan lind.
Fast det där sista, det hör inte jag i så´na fall.
Igår lämnade vi av vår yngste son på ett trenättersläger två kilometer härifrån!
Så länge har han inte varit själv hemifrån någonsin.
Jag hoppas verkligen att han gillar´t. (Vi är i extas..)
Vi tänkte för en gångs skull vara ute i god tid så att han inte skulle behöva komma sist då alla andra redan anlänt. Planerade att vara där ca 15 minuter före utsatt tid.
När vi skulle åka saknade han foppatofflor på fötterna och han kan/vill aldrig svara på var de kan vara, så vi gick runt överallt i huset och överallt i trädgården. Men icke. Då kom sambon på att sonen hade gått ut sent igår, och då han tidigare på kvällen på en promenad hade hivat en toffla in i en trädgård, så antog vi att han kanske gjort samma grej igen. 
Därmed ansåg vi att tofflorna var försvunna och han fick åka dit barfota!
Vi kom dit två minuter innan utsatt tid... men vi var inte de sista att anlända, tack o lov.
Sonen valde att sätta på sig fina gula stövlarna som vi köpte förra året, men innan vi åkte ville han ta av dem. De satt som berget! Alldeles för små!
Då, förra året passade strl. 38, idag behöver han strl 41!
Tydligen bara 600:- Ett fynd!
Vi kände oss som prima föräldrar som varken hade tofflor eller stövlar till vår kära son...
Vi fick sen fara affärer runt och söka efter nya tofflor (jag hatar de där plastskorna, fulla med kemikalier!), vilket gick rätt snabbt, men stövlar var betydligt svårare, om man nu inte vill lägga 600 spänn på något som används en gång och sedan är urväxta.
Vi beslöt oss för att stövlar är ett onödigt plagg. Vi hoppas på ytterst lite nederbörd under dessa tre dagar!
Och öser det ner vill de väl vara inne?  eller så får vi ta en snabb tur till skoaffären som hade ett par för 400:- 

Det är augusti och genast är nätterna svinkalla och de svarta molnen hotar därborta, samtidigt som solen värmer gott. 
Nu ska jag ta ett bad! Sen börja jobba och sen kanske vi tar en tur i blåbärsskogen. 

PS. På kvällen, nere i TV-soffan. Jag reser mig upp och vad ser jag då? Foppa-tofflorna, mitt på mattan nedanför sofforna. Fullt synliga. Sambon påstår att han minsann har legat på knä och kikat, men det vete fan...

2 kommentarer:

Freja sa...

Jag tror de där tofflorna har ett eget liv, här hemma flyttar de jämt på sig...

Gunilla Byström sa...

Ja, vår son sparkar ju gärna av sig allt han har. En grön foppa försvann i skogen för nån vecka sen... suck.