13 oktober, 2016

Huvudvärk

Plågas av huvudvärk. Idag ligger den och bara väntar på att bryta ut.
Igår kom den smygande på eftermiddagen och följde mig in i sömnen.
Jag som, i och av princip, aldrig har huvudvärk.
Makes you wonder...
Vad har jag gjort? Vad har jag ätit? 
I helgen hade vi vänner på besök och jag åt brieost och mögelost på kex och Finn Crisp. Och när det finns sådant hemma, äter jag det till frukost och lunch.
Kan det vara det?

Tog en lååång promenad i höstblåsten igår, men det hjälpte inte det minsta. 
Kände mig helt energilös och var tvungen att luta mig mot ett träd några minuter. Det susar i öronen också. Inget nytt fenomen men det brukar vanligtvis inte börja förrän till kvällen. 
Funderar på högt blodtryck? Jag som vanligtvis har lågt, kanske har gått över till fiendesidan? Ligger i släkten, verkar det som.
Och det är då jag protesterar och vägrar inrätta mig i släktleden. Jag ska fan inte ha nåt högt blodtryck inte!

Vare hur det vill med hälsan, jag ska jobba ikväll, sälja lite biljetter. Efter jobbet ska jag hasta ner på stan och göra en Resan-meditation. Spännande! (Då gäller det att huvudet inte spränger!)

Igår, efter promenaden, hamnade jag på altanen. Det var så skönt kallt ute att jag satt en stund på soffan. Och såg att vi hade öl på kylning där ute! Gott!
Gick sen och la mig för att mota bort huvudvärken, då en vänlig ängel viskade i mitt öra: har du betalt för skrivar-kursen?
Användbar bild, det här...
Aaaahhh! Chocken rev i mig och jag slängde mig upp för att kolla var fakturan var. Och tro mig, det var i sista sekunden som jag betalade för mig! 
Här har jag lallat omkring och sett fram emot kursen, pratat om den och känt mig så nöjd så... och så var det nära att jag inte betalt för den. 
Jag har så lätt att glömma så därför brukar jag skriva upp i princip allt jag ska göra och saker jag inte får missa. Men detta? Det hade jag missat att skriva upp... 
Men nu är jag på banan igen.
Bless my angels!

2 kommentarer:

Ann sa...

Usch, huvudvärk är inget vidare, änglar så mycket bättre!
Krya på dig!

Gunilla Byström sa...

Tack! Ja, den bröt aldrig riktigt ut idag.
Jag jobbade istället och fick annat att tänka på :)