05 oktober, 2016

Problem

Igår var jag lyckligt ovetande om att vår älskade ledsagare ska lämna oss (igen). Så nu väntar tider då jag/vi måste bestämma hur vi ska gå vidare utan denna exceptionella person.
Mer kortis eller en ny ledsagare?
Och, får vi det, med förslaget om att dra in på hjälp till behövande...?

Försöker också få en bild av Noah och mig tillsammans. Jag lovar, det är inget lätt jobb. Att lägga ihop två bilder är inte heller någon hit. Nä, hur ska jag göra? Den enda jag kan be denna vecka är storebror, och han tillhör inte den hjälpsamma sorten alla gånger. Att ta selfies är inte lätt. Skulle behöva en selfiestick i såna fall...
Eller vad sägs om det här collaget?! Bilden heter "Weird couple". En hysterisk mamma och en fundersam son.
Men solen lyser utanför! Det är en vacker höst och Noah och jag har börjat promenera på kvällarna, så kanske det blir bra i allafall. Och är det något jag lärt mig så är det att det alltid blir bra. Allt är som det ska och allt blir bra.
När det gungar under fötterna så är det så man får tänka.
Ikväll blir det potatismos och korv. Bara en sån sak!
Lyckats med middag tre dagar i rad, inte illa.

Inga kommentarer: