03 oktober, 2016

Inktober

Oktober. Det är o:na i ordet som gör´et!
Men just denna månad görs oktober om till #inktober.
En Instagramföreteelse, tydligen.
Så jag gör väl nåt oöverlagt som vanligt, och hoppar på grejen.
Öppnade ett nytt konto igår @gunilla.sprakfale där jag ska lägga upp mina svartvita bilder. Och, såklart, göra nya, helst varje dag!
Det kommer att bli repriser, tyvärr.
Jag tecknar så lite nuförtiden; i alla fall inget som blir nånting färdigt.
Ben.
Laddade upp en hel del bilder till telefonen, men de visade sig vara för stora, så nu måste jag sitta och minska ner dem för att de ska få plats... är jag HELT korkad nu?
Öh, Ulricha, du som vet. Varför syns inte hela bilden trots att jag vill?

Inktober alltså, håll i er för nu ska bläcket sprätta över hela instagram!

2 kommentarer:

Ulricha sa...

Öööh, haha, eeehh...? Och det är nu jag ska komma med den briljanta förklaringen men sanningen är - jag vet inte. Fel format antagligen som du ju redan räknat ut. När jag fotograferar till Instagram använder jag ju kameran i appen för att just få det rätta formatet. Men du vet att du numer kan få en mer rektangulär bild på Instagram och även zooma bilden? Fast nu var det ju tvärtom - hela bilden får inte plats...
Tja, långt svar utan innehåll :P Jaja, kanske du har löst dete nu?
Kram! :)

Gunilla Byström sa...

Mja... fick läsa att 1080 px var en bra strl. Gjorde om bilderna och nähä, det visar sig att jag då inte får plats med hela bilden på höjden. Så nu får det bli bäst fan det vill. Grejen är den att det ser bra ut på mobilen med väldigt suddigt på webben, vilket ju inte är roligt.
Jag tragglar på.
Tack för att du svarade : )
Många knäpper kort på sina teckningar, men det tycker inte jag är lika snyggt s a s.