14 oktober, 2016

Retligt

Efter några timmars jobb på teatern, igår kväll, cyklade jag vidare mot nya upplevelser.
En Resan-meditation!
Om du inte känner till Resan, så kan jag rekommendera dig att läsa boken med samma namn av Brandon Bays. I korthet: Brandon får cancer, vill inte utsätta sig för sjukvården... och går istället in för att känna sig själv, sina gamla inre "sår", från barndomen och framåt. Förlåta dem oss skyldiga äro, så att säga.
Och cancersvulsten, stor som en basketboll (!) krymper och försvinner.

Detta är en rätt så dyr terapiform (men värdefull för den som får hjälp!) och när tillfälle gavs att testa terapin i form av meditation för endast 150:- tyckte jag det kunde vara intressant. 

Så vi satte oss i en ring, alla 14 intresserade. Andades och slappnade av...
Mmm...

DÅ började en av deltagarna som satt bredvid mig att HOSTA! Rethosta av värsta slaget. Två hårda hostningar rakt ut i luften, tyst ca 30 sekunder,två hårda hostningar och så vidare. Ungefär hela "meditationen", ca 30 minuter!
För nån jävla meditation blev det sannerligen inte!
Hon satt bredvid mig och drack ur en flaska, hostade, drack. Ingenting hjälpte. Jag kan lova dig att hon inte heller kunde meditera...

Jag satt där och försökte förlåta henne för att hon inte tog sitt pick och pack och gick ut. Hon måste väl ha förstått att hon störde samtliga i rummet?

Men med vissa personer är det så att de inte alls reflekterar.
Hon hade dessutom sagt att hon skulle gå fler gånger, då erbjudandet gällde fyra gånger. Då vet jag att jag inte ska gå fler gånger!

Inga kommentarer: