25 januari, 2011

Yoga



Jag har börjat min uppgång i Nirvana. Nån gång i detta eller nästa liv, räknar jag med att nå dit. Började på yoga under julledigheten. Ingen särskilt avancerad sådan (snarare tvärtom). På Friskis & Svettis. Tisdagar och lördagar.
Dessvärre är den stora lokalen mycket sparsamt uppvärmd. Typ knappast alls. Det känn inte så cosy att ligga på golvet och slappna av när man känner gåshuden strama...
Men, jag vill ändå gå. Hur ska jag annars komma till Nirvana?

Nu verkar det dock som om världsalltet har gett sig den på att jag inte ska gå, alltför ofta. I lördags var det ont i ryggen som gjorde att jag vaknade med en stor olust inför att befinna mig i en sval lokal. Ikväll kan det gå om mina barn tillåter det. På lördag, öppet hus på en skola (viktigt!), nästa tisdag - föräldramöte (klassförälder, javisst!) Och sådär håller det på.
Ingen regelbundenhet, liksom. Not good at all!

Så jag har anmält mig till en riktigare yogaklass, i en mysig varm lokal, på torsdagar. Kl 15...
Ska man satsa på sig själv ska man göra det ordentligt, tycker jag.
Ta inga hänsyn till att dina barn kanske vill bli hämtade från fritids även på torsdagar!
Jag har löst detta med att avlöna storebror för att hämta lillebrollan varannan torsdag och bara vara hemma med honom varannan. Åtta torsdagar ska han väl kunna ställa upp för mig, tycker jag.
Hur ska jag annars kunna uppgå i Nirvana?

2 kommentarer:

Helena sa...

Klart man måste satsa på upplysning, det begriper väl Elliott med! Jag har två dvd-skivor jag, "Bästa 40+yogan" och "Medicinsk yoga med Göran Boll". Men man måste tydligen använda dem också, inte bara ha dem...

Gunilla Byström sa...

Det var just det... och det gäller alla andra skivor och böcker och filmer och tidningar etc. etc.