19 april, 2014

Ägg och sånt

Solen har skinit på oss från en klarblå himmel. Himmelskt!
Och då hamnar man ofrånkomligt ute i trädgårdslanden. 
Rensa, rensa, plantera om, utrota otäcka nejlikor, utrota otäcka blåklockor som växer som ogräs. Fundra över hur i hela friden (helvete) mossa och gräs kan ta över ett helt land över några futtiga vintermånader?!

Satanshunden har skällt ut oss hela dagen. 
Planterade om krusbärsbuskdelar mot grannens tomt. Här gäller det att barrikadera oss så gott det går. Snart ska ett plank upp också.
Älsklingarna, digitalis, måste planteras om varje år, där jag vill ha dem.

Sambon har byggt en egen pallkrage och målat den svart. Där får jordgubbarna bo i år. De sprider sig alldeles för lätt över hela landet annars.
Min egenplanterade uppstammade rönn som jag i flera år klippt och tuktat lämnades ifred i höstas, så jag hoppas på rönnbär i höst.

Men tala icke om den höst som kommer! Nu vill jag hellre ha en lång vår och en varm sommar. 


Ute pågår den årliga påskäggjakten. Femtonåringen kräver detta! Härligt med vissa traditioner. Vi är annars dåliga på sådana.

Klart slut. Tut!

Dagens citat:"Det är inte alls lätt, det är svårare än någonsin." Yngste sonen uttalar sig om äggjakten, och då är han inte ens med och letar  : )

Dagens gilla: Sol, värme och lite bubbelvin.

Inga kommentarer: