25 april, 2014

Ordjakt

Idag fick jag hem ett roligt kortspel i ny kostym. 
Ursprungligen hette det Relax. Lite konstigt namn kan jag tycka, eftersom det inte har något med avslappning att göra.
Tror att copyrighten var från 1967. Och då var man ju rätt relaxad...

Min syster yster hade detta roliga kortspel när jag var på besök härförleden. hade hittat ett ouppackat spel på loppis. Loppis = bäst.

Spelet går ut på att bilda ord med bokstavskort. Sista bokstaven i sista ordet blir första bokstaven i följande ord. Poäng räknas på de kort som man har kvar på handen och inte kan lägga ut. Minst poäng vinner. Kul, för den som gillar ord. Och det gör vi ju.

Hittade ett nydesignat spel på nätet och shoppade loss. Billigt blev det inte, men va tusan. Smakar det så kostar det, eller hur?
Nuförtiden heter leken Ordjakten. Ett mer passande namn, tycker jag.

Och nu ska vi spela!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Var kan jag köpa detta spel

Anonym sa...

Var köper jag det?