12 april, 2014

Tågdag

Från 14.19 till 21.48 har jag suttit på tåg idag.
Åt faktiskt på Burger King i Stockholm. En Pepper Whopper. Meny.
Satte mig på tåget och kände magen i uppror. När det inte gick längre fick jag besöka toan. Jag är definitivt allergisk mot snabbmat...

Har läst ut Journal 67 av Jussi Adler-Olsen. Gillar hans böcker.
Påbörjat Mysteriet på Blå tåget av Agatha Christie.
Druckit vatten.
Inte ätit äggen och Waldorf-salladen som jag skulle ha ätit på tåget.
Sovit.
Hade en jävla tur när jag kom hem, då bussen skulle gå om två minuter. Fick en uppfriskande språngmarsch i regnet (jadå, det regnar alltid här).
Ännu en dag har gått i graven.

Äldsta sonen LANar igen! Så roligt! Och då menar jag det.

Dagens citat:"På en tågstation kan du möta hela världen".

Dagens gilla: Böcker. Alltid ditt bästa sällskap, var du än befinner dig i världen.

Att jag ska göra om samma resa igen om en månad känns just nu inte särskilt lockande...

2 kommentarer:

Anna-Karin sa...

Snabbmat är nödproviant, inget mera.

Jag gillar att åka tåg. Avstressande.

Ha en bra dag!/Anna-Karin

Gunilla Byström sa...

Ja, jag äter aldrig snabbmat numera. Hade ju med mig mat, men tänkte "lyxa" till det för en gångs skull. Den lyxen gick rakt igenom med raketfart...

Tåg är trevligt så länge man har schyssta åkgrannar.

Bra dag till dig med!