03 april, 2014

Säljsnack och blomdoft

Har varit på ett ALMI-möte ikväll. Trodde jag skulle få sitta lugn och fin och lyssna på fantastiska tips om hur man säljer sina alster på bästa sätt. 
Men nä ´rå, vi fick själva sätta oss och komma på säljtricksen och som grädde på moset göra en s k "säljpitch" på 30 sekunder.
Tack och lov går ju 30 sekunder väldigt fort så det var snart överstökat.
I vår grupp finns allt mellan en snubbe som har byggt en zipline i småländska skogen till hemtjänst och en trollkarl! Rolig blandning.

Nästa möte kommer jag inte att närvara på. Har köpt biljetter till Hälsingland i maj. Har inte varit där i månaden maj på säkert 30 år. Häpp!
Hoppas jag träffar rätt på syrenblomningen.
Vår sibiriska syren.
Doften av syren tar mig tillbaka till min mormors trädgård. Den var fin: full av äppelträd, hallon- och andra bärbuskar, syren, klematis på glasverandan och så det mest spännande; en liten mörk damm där ormbunkar växte.
En annan spännande juvel var utedasset och lukten av de meterhöga brännässlorna som växte därunder.
Och taklöken som växte på stenmuren, den kunde man äta.

Dagens citat: Vill Ni inte stiga in i min trädgård? Jag skulle vilja låta mina rosor se Er."  Rart citat av Richard Brinsley Sheridan om du känner honom.

Dagens gilla: Ett par fina gardiner på Indiska till REA-pris.

Se här. Köpte gröna, funderar på om turkos hade varit fint också, men de var till fullpris i vår butik. Det var väl märkligt?! Och jag har ingen turkos inredning i mitt hem.

Inga kommentarer: