11 mars, 2014

Dagens citat och dagens gillar

Dagens citat apropå mitt inlägg nedan: "Antingen är man en del av lösningen eller en del av problemet." Sade E.Cleaver.

Jag kan bara kontatera att mitt tjat om att läsa böcker för att öka läsförståelsen hos min son inte har fallit i god jord... Och varför anstränga sig att svara på frågor med hela meningar och med stora bokstäver i namn och länder när detta inte är något som lärare av idag (generalisering!) inte efterfrågar? Nej, då kränker man säkert eleven, genom att påpeka att något är fel... Am I right or am I right?
Min son känner sig väldigt kränkt när jag påpekar fel i hans språk. Han säger att läraren fattar ändå. Ja, säkert. Men vad hjälper det min son?
Oh, om jag hade ett sånt här bibliotek ändå!
Så om jag ska vara en del av lösningen måste jag tvinga min son att läsa, läsa och åter läsa. Visa att han förstår genom oändligt många frågor och tester. Sorry, min ork räcker inte till.Så då är jag väl en del av problemet då? Och problemet är alltså att jag fick en son som inte intresserar sig för läsning. Skit då.

Dagens gillar: Min son : )

2 kommentarer:

AnBr sa...

Men snälla nån!!! Hoppas du är nöjd (jävla) Björklund!!!!

Gunilla Byström sa...

Ja... vem och vilka ska vi skylla på?! Helt galet är det.