23 mars, 2014

Grannsämja

Vår trädgård gränsar till fem andra trädgårdsbaksidor. Ett rutnät helt enkelt. Grannarna i hörnhusen ser vi inte så ofta. Det ena grannparet är ett äldre par som jag inte har en aning om hur de ser ut och det andra grannparet är ett yngre par som jag ser lite då och då. Men, de har hittills adrig lyckats heja på oss. För att inte säga tvärtom.
Jag gjorde tappra försök när de var nyinflyttade för ca fem år sedan: möta blickar i trädgården när de sveper förbi med gräsklipparen t ex (vilket de gör alldeles för ofta och alldeles för sent). Man ser ju varandra, så är det ju.
Men aldrig att vi har "lyckats" SE varandra och HÄLSA på varandra. 
Vi i villa. Jo, just det.
Grannarna bredvid oss, och framför dem, har däremot mycket god kontakt. Kan bero på att trädgård och ytterdörr ligger precis i blickriktning. -Hej, hej, vink, vink. Vår trädgårds blickvinkel är blockerad av deras garage, så det funkar inte. Jag har rätt uselt ansiktsminne, så om jag skulle se kvinnan i huset på stan, skulle jag aldrig känna igen henne.

Jag kan säga att henne har jag inte sett sen hösten tog över och gjorde sig till vinter, d v s minst sex månader sedan. Mannen har jag sett några gånger eftersom han är lång och rör sig utomhus, typ.

Härom veckan kunde sambon meddela misstanke att kvinnan (som vi inte ens vet vad hon heter!) kunde vara gravid. Någar nätter senare då han var uppe vid halvtretiden hade han noterat att ljuset i fönstret som vetter mot vår baksida minsann lyste. Aha! Hade vattnet redan gått? Vi hade fortfarande inte sett de inblandade på länge. 

Idag, ja jäklar, då gick de iväg med en barnvagn!

Och nu är det VÅR tur att köra gräsklippare VARENDA jävla kväll i sommar!!!
Nu ska de minsann få veta vad det innebär att ens barn inte kan somna för att nån idiot måste ansa sin sketna gräsmatta i tid och otid!



Fan också att vi bara har en handjagare...

Dagens citat:"Man dömer andra efter deras gärningar, men sig själv efter sina avsikter." Amerikanskt ordspråk minsann. Och grannarna har kanske också haft för avsikt att hälsa alla dessa år men liksom inte fått till det?

Dagens gilla: Musiken till Telenorreklamen. Cilla Black - Work is a four letter word. Lyssna här!

Inga kommentarer: