26 mars, 2014

Kreativt

Det finns en kvinna som låter sin 4-åriga dotter rita färdigt sina teckningar. Mamman ritar ansiktena och dottern ritar kroppen eller vad hon nu vill förgylla teckningen med. Sen lånar mamma tillbaka teckningen och färglägger och stylar till det hela så det blir alldeles förtjusande bilder.
Nu samlar hon ihop pengar på nätet för at kunna trycka upp en bok av detta.
Kreativt!

Och eftersom jag har en son som sitter och målar hela kvällarna så har jag länge sparat utvalda målningar som jag har tänkt att det måste gå att göra något mer av. Han fick nya penslar och färger i julas. Har redan målat slut på en sån där skolmålalåda med färgpuckar och är på god väg på nummer två. Papper går det åt i rasande fart.
Häromdagen tog faktiskt fadern och slängde penseln som han hade målat ner till metallen på. Det fanns liksom inget hår längre.
Denna gång accepterade han bytet till en likadan fast med hår. Tidigare försök har inte fungerat.




Och snart kommer jag nog på hur jag ska kunna använda dessa målningar också. Säkert.

Dagens citat: "Entusiasm hittar möjligheterna, och energi ser till att du kan göra det mesta av dem." Henry Hoskins

Dagens gilla: Min konstnärliga son : )

3 kommentarer:

Ulricha sa...

Wow!!!

AnBr sa...

Men allvarligt, det är ju supersnyggt! Ser framför mig ett tunt tyg, topp, byxor o nåt kaftan, kimonoliknande upptill. Allt i samma tyg. Svalt o snyggt på sommaren. Urläckert!

Gunilla Byström sa...

Ja, visst ser det fint ut : )
Som ett sidentyg, tycker jag.
Han är duktig på sitt lilla vis.

Just nu med ny pensel så nu skvätter de över hela bordet igen. Min laptop är härligt prickig.