18 mars, 2014

Nej!

Nej, detta får inte drabba mig!
Så tänker jag alltid när jag känner förstadiet på ont i halsen. Inatt låg jag vaken som vanligt och svalde och svalde då min strupe riskerade att torka ut. Sen har timmarna på dagen gått och det onda i halsen har hela tiden stört mig. För att inte tala om att jag fryser som satan trots två yllekoftor, halsduk och sockar.
Drack en kopp honungmedkanelvatten imorse. Köpte Fisherman´s Friend till natthalsen. Har druckit MSM. Tagit mineraler och vitaminkapslar och nu hittade jag homeopatmedlet Chamomilla vulgaris som ska mota influensan i grind. Det stod här bredvid och först nu ser jag det... Slänger i mig ett antal minipiller och låter de smälta i munnen. Hoppas att de kan hjälpa.
Förr i tiden, låt säga minst 15 år sedan, var jag jämt sjuk. Så fort någon snörvlade i min närhet så blev jag också sjuk. Och alltid, alltid med långvarig hosta efteråt. Numera blir jag inte sjuk så ofta.
Tror att den megakur med magnesium och zink som jag då åt, p g a extrem brist på båda mineralerna, gjorde att jag faktiskt blev lite friskare. 
Att jag nu också vet vad som saknas när jag blir sjuk underlättar såklart tillfrisknandet. 
Problemet är att jag varken har magnesium eller zink hemma...

Dagens citat:"Man saknar inte kon förrän båset är tomt". Vem som sade detta? En bonde borde det vara, va?

Dagens gilla: En till TV-serie: Tjockare än vatten. Jag ääälskar finlandssvenska och jag tycker mycket om det långsamma tempot i historien.

Inga kommentarer: