30 mars, 2014

Solenergi

Jag väntar. På att energin ska komma.
Hallååå! Var är du? 
Nu är det ju faktiskt sol och värme. Dags att sprudla.
Det enda som får energi av solen är min förkylning som snart slirar in på andra veckan. 
Känner mig som Beppe Wolgers kossa:
Åt lite hö. Lyssnade på fåglarna. Skällde på flugorna. Såg årets första humla. 
Den flög in och kom över luftrummet över trappan. Då sjönk den så sakteliga och hamnade i källaren. Fick bli utsläppt genom källarfönstret. Hade väl aldrig orkat flyga uppför trappan igen, lille vän.

Planterat om alla pelargoner, endast en stickling som har övervintrat, lyckades jag rädda. Grävt lite håglöst i rabatten. Ser alla växter som jag inte vill ha där breda ut sig i högönsklig välmåga...
Att varje år behöva ta itu med en trilskandes rabatt, nja, ser inte riktigt charmen i det längre.
En skogstomt skulle passa min energinivå mycket bättre.

Dagens citat:"Naturen skyndar sig aldrig, ändå blir allting utfört." Lao Tzu.
Nejdå, mossan gror så sakta men obönhörligt tar den ändå över det mesta.

Dagens gillar: Spontana besök. Intensiva tio minuter och man har koll på läget igen. Love it!

Inga kommentarer: