01 mars, 2014

Dagens gillar och dagens citat

Tänkte jag skulle lägga upp något om saker jag gillar, varje dag. Av olika sorter. Musik, böcker, film, konst, hus, teater, kanske men högst osäkert, mat. Just mat intresserar mig föga. (Men köttgrytan blev jättegod).

Funderade också på att återuppta dagens citat, som aldrig var dagens citat utan "fredagscitatet". 
Jag kollade igenom några citat och hittade det här: 
"Folk som aldrig pratar skit är det inte mycket bevänt med."

Ja, det var så jag läste det lite snabbt och tänkte glatt "det passar ju jättebra in på mig och min blogg!"

Sen så insåg jag att det inte var riktigt så det stod. 
Vilhelm Moberg uttryckte det lite annorlunda: "Folk som man inte talar skit om är det ingenting med."

Och det håller jag verkligen inte med om!

Dagens citat blir istället: 
"Jag upptäckte att jag alltid har ett val, och ibland är det bara fråga om att välja inställning." Judith M Knowlton
Marionett från Bukowskis Market
Dagens gillar: jag har spelat in ett program om marionett-teater. Har ju inte hunnit titta ännu, men jag är extremt förtjust i marionettdockor. Har aldrig sett någon riktig teater någongång, men det är något fascinerande med hela miljön, kläderna, rörelserna. 
I min garderob ligger en marionettdocka som jag gjorde i julas. Men utan kläder ännu. Undras när de ska sy sig själva...?

Inga kommentarer: