07 maj, 2014

Äckligt

Sonen äter en del frusna bär på morgonen. Hallon, jordgubbar, röda och svarta vinbär samt blåbär, brukar smaka gott.
Samma sak i morse. Hade köpt svarta vinbär då dessa ska vara så oerhört nyttiga. De var kromosomstora! GMO-stora! Som de största amerikanska blåbären du kan tänka dig. Kändes lite farligt att äta.
Vem vet vad som döljer sig bland dessa bär? Eget foto.
Mycket mat, smulor och bär hamnar på golvet (ja, det vete tusan hur det går till) och mycket riktigt låg ett fruset bär precis vid mina fötter. Jag böjde mig ner och skulle svepa upp det men bäret var halt och jag fick inget tag i det. Tittade en gång till och en misstanke slog mig...

AAAAAHHHHH, det var en fullblodig fästing som var så jävla fullmatad att den inte kunde röra på sig. Tror den hade ätit ihjäl sig. Bra!

Tanken på att jag kunde ha svept upp den och i samma svep slängt in den i munnen... uuuääähhhhh! Magstarkt.

Och Milo the cat har faktiskt fästingmedel på sig, men nu blir det en ny dos omedelbart.

Dagens citat:"Bär aldrig mer än ett slags bekymmer i taget. Somliga människor bär tre - bekymmer som de haft, alla som de nu har och alla som de väntar sig att få." Channing

Dagens gilla: Toaletten. Så man kan spola ner de kräk som vi kallar fästingar.

2 kommentarer:

Ulricha sa...

Urk! Det var jag alltid rädd för när barnen var små och kröp på golvet, att de skulle hitta en fulllmatad fästing att provsmaka på...

Gunilla Byström sa...

Ja, det var rätt vidrigt faktiskt, och då var den inte ensi närheten av min mun : )