17 maj, 2014

Hurra!

Idag öppnas dörren till ett nytt decennium, i alla fall för min pappa som fyller 90 år på Norges nationaldag. Vi åker och hämtar honom efter lunch och firar honom vederbörligen. Han ska få en ipad...
Det ska bli väldigt intressant att se om han kommer att klara av denna apparat. Eftersom han hör typ ingenting, så vill vi kunna kommunicera med honom på ipaden. Vore ju hur kul som helst.
Dotterdottern ska bli hans lärare.

Pulled pork blir det till middag. Det blir gott det!

Igår rökte jag vattenpipa. Väldigt god äppelsmakande tobak. Och pratade med den kvinnliga delen av de syrianska flyktingarna, då mannen inte är så svängd i engelska. Det visar sig att hon har jobbat med autistiska barn i Syrien! 
Good works in mysterious ways, right...
Om en månad är jag här igen med min yngste son, och då är hon säkert kvar, så det ska bli intressant att höra hennes omdöme.

2 kommentarer:

AnBr sa...

Måste få reda på hur det går med pappa Kaj o ... ipaden... vore kanske nåt för mamma som inte heller har tiptophörsel...minst sagt... o fantastiskt med grannen... det kanske är någon mening med det...

Gunilla Byström sa...

Ja, det ska bli spännande att se om han kommer att fatta något...
Lisa får beväpna sig med tålamod.

Ja, märkligt så många jag stöter på som jobbar med barn med speciella behov, utanför skolan.