07 juni, 2014

Drömspel

Jag agerade drömtydare hos en annan bloggare för några dagar sedan. 
Kändes som en rätt lätt tolkning. Drömmer du om hus så drömmer du om dig själv. Många rum, vindlande korridorer betyder väl ett rikt inre liv. Kanske lite jobbigt, komplicerat. Det är alltså dig själv som du analyserar genom dina drömmar. Coolt! (Och min drömtydning stämde).

Men jag då. Med mycket långa mellanrum drömmer jag att jag befinner mig i en jättestor kombinerad gymnastikanläggning/simhall. Med många höga omklädningsskåp med trädörrar.
Drömmen har en känsla av stress över sig. Jag måste hinna något. Och jag springer runt i alla omklädningsrummen. Vet inte vad jag letar efter just nu.
Sist jag drömde (häromnatten) var det min äldste son som simmade i bassängen (och visade sig vara jätteduktig!). Sen när jag kom dit igen var simhallen helt plötsligt kantad av väldigt branta läktare, fulla med åskådare. Jag stod högst upp och tittade ner på den minimala bassängen. Halva simbassängen var avstängd för där skulle spelas, inte vattenpolo, utan någon annan bollsport.

Så, jag går eller springer omkring i denna miljö, med många skåpsdörrar (men jag öppnar dem inte) i en känsla av stress. 

Är det mitt undermedvetna som säger åt mig att träna, eller vad?

Någon drömtydare där ute?

2 kommentarer:

Freja sa...

Åhh, jag önskar jag var en lika duktig tydare som du är! Jag tror snarare din dröm talar om att du inte ska befinna dig i instängda utrymmen utan ge dig ut i naturen, med vida vidder runt dig. Så det inte känns trångt och instängt!

Gunilla Byström sa...

Ja, den tolkningen köper jag rätt av! Jag vill verkligen vara mycket mer ute än vad jag är. Jag vill bo i naturen, med en skogstomt, så att jag alltid kan känna den torra doften av tall-och granskog. Myrstackar och stockrosor : )