11 juni, 2014

Opålitligt

Ojdå, det regnar.
Och jag som måste ut och cykla igen, snart.
Idag ska jag till sonens skola och få en rapport om hur dåligt det har gått detta år... 
Jag tror i alla fall att det är idag.
Det enda jag hänger denna tro på är meningen " lika bra, så har vi det gjort". Jag sa det, och då tror jag att jag hade onsdag eller torsdag att välja på, så min slutledningsförmåga säger mig att det måste vara idag.
Men, jag kan ha fel.
Men, min stolthet förbjuder mig att ringa och kolla. Jag måste ju kunna lita på mig själv nångång, eller hur?

Och ikväll blir det bokklubb!
Då det aldrig blev något sist är det nu säkert två månader sen förra gången, och vi ska fortfarande avhandla "Livbåten".
Själv läser jag då och då ur Tove Janssons "Sommarboken" för det sa en tjej till mig att göra. Och jag gör ju alltid som folk säger åt mig. Man kan faktiskt lära sig en hel del av det!

Jag har lärt mig att Tove Jansson har skrivit många bra böcker och att jag har många timmar framför mig i hennes sällskap! 
Har inte läst TJ som barn och ser fram emot alla kloka ord som hon skrev. Och fina teckningar som hon tecknade!

2 kommentarer:

Freja sa...

Jag håller aldrig reda på tider, måste alltid anteckna. Hoppas du mindes rätt så det är avklarat nu!

Gunilla Byström sa...

Jag antecknar också allting! Men när tiden bestäms i dörren vi avlämning i skolan, då glömmer jag t o m att skriva upp tiden!
Jag cyklade dit och minsann, jag hade rätt!

Igår då vi skulle till sjukhuset...
hon ringde på måndag o gav oss en återbudstid på tisdag. Jag skriver i almanackan samtidigt; på onsdag! Då är det inte lätt att få det rätt. Var tvungen att ringa o kolla vilken dag det var. Herregud så mycket tid man skulle spara om man hade ett huvud att lita på.