16 juni, 2014

Väntan

Efter sex timmar på sjukhuset kändes det skönt att vara hemma igen.
På nåt sätt är sjukhus inget roligt ställe att vara på...
Men det var rätt så roligt att se sonen på lugnande medel. Lite fnissigare och flummigare än vanligt.

Ikväll tittar jag på Penthouse North, ett program om Agneta Eckemyr.
Kommer så väl ihåg en artikel jag läste om henne, i VeckoRevyn, på 70/80-talet. Då var hon fotomodell med röda läppar. Satt uppkrupen i sin säng med virkat överkast med en rosenblommig tekopp i handen. Och var bara så lyckad.
Och ibland har jag faktiskt undrat vad hon gör nu, Agneta?
Svaret får jag om en stund.
Ett antal år senare, i samma säng kan jag tro.
Kvällssolen lyser på grannens gavel. Fridfull kväll.
Dags att brygga en kopp te och krypa upp i soffan (märkte du att jag tramsar här?). Frågan är, ska jag ta en kopp te, eller ska jag vrida ur det sista ur roséboxen alternativt ta en GT? Svaret kanske kommer imorgon.

2 kommentarer:

AnBr sa...

Jag såg faktiskt kanske 10 minuter på programmet igår innan jag var tvungen att sova. Ganska sorgligt på sätt och vis. Minns henne också men inte så mycket detaljer, men hon verkade som så många fd glamorösa människor förtvivlat hålla fast i det gamla. Med skillnaden att hon bodde mer rörigt Laura Ashley än lyxigt (vet inte hur väl ställt hon har dock). Stort plus i kanten dock att hon tycks ha tillåtit sig att bli äldre utseendemässigt och att hon pratade perfekt svenska så vitt jag hörde.

Gunilla Byström sa...

Kolla på reprisen så får du se exakt HUR sorgligt det var...
Ett sevärt program, tycker jag.