01 juni, 2014

Irriterande

Vad hände?
En dag då jag inte hann sitta vid datorn som jag brukar.
Det var liksom "inte läge".
Har du nånsin hört eller känt att din make/maka/sambo hyser ett förakt för din kärlek till det skrivna ordet? Eller kanske, irriterar sig på din tid vid Facebook eller den tid du tillbringar sittandes vid datorn överhuvudtaget? 
Helt enkelt, är SVARTSJUK på din egentid vid datorn, som för hen automatiskt innebär att du "sitter vid Facebook". Vilket ju är högst föraktligt och ett förfärligt slöseri med tid. En tid som istället kunde ha ägnats åt... hen? 
Eller vaddå?

Men om hen ägnar sig åt träääning. Då handlar det om ca 15 timmars frånvaro I VECKAN. Utanför hemmet, ICKE NÅBAR. 

Men att sitta framför datorn nån stund då och då, det är VERKLIGEN irriterande.

Tycker jag känner igen mönstret. En svartsjuka på ens sociala liv. 
Men jag tycker faktiskt att jag har rätt att ha ett socialt liv, både per dator och i verkliga livet. Och det kommer jag att fortsätta ha, så länge mina vänner vill ha mig! Fattar´u det?!

Inga kommentarer: